Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vnímání předmětu, či vidění věci?
Vávrová, Věra ; Benyovszky, Ladislav (vedoucí práce) ; Pětová, Marie (oponent)
Diplomová práce se zabývá vývojem struktury "něco jako něco" tak, jak je představená v Heideggerově Logice (GA 21) a ukazuje, že tato struktura byla vypracována na základě Brentanovy Psychologie 1 a Husserlových Logických zkoumání. Popisujeme, jak se tato struktura vyvíjí z Brentanova základního rozdělení fyzických a psychických fenoménů. Mentální fenomény představují základní sféru našeho poznávání a rozeznávání předmětů, které jsou jim imanentní. Předmět zastupuje stálost proti poudu prožitku (vztah předmět - prožitek). Tak je tedy předmět v prožívání dán tak, jak se jeví, jako co je prožíván. Toto je Brentanovo základní stanovisko, které přejímá Husserl, když výslovně dělí intencionální akt do jeho konstitutivních částí; pojetí a danosti. Objektu je dosahováno jako výkonu intencionálního aktu. Když je vztah mezi tím, co je míněno a co je dáno takový, že se vzájemně překrývají, pak tomu, co je míněno, odpovídá to, co je dáno tak, jak je to míněno. Heidegger pracuje se strukturou dáno tak, jak míněno a přesouvá ji mimo oblast vědomí. Tvrdí, že jako-struktura je abstraktním konstitutivním elementem vztahu mezi člověkem (pobytem) a věcí. To, s čím se ve světě setkává, je vždy již dáno jako něco. (Transformace vztahu pojetí a danosti.) Diplomová práce sleduje tento výše popsaný vývoj struktury "něco...
Intence umělecké fotografie. Možnosti a limity Ecovy recepční estetiky na příkladě výstavy Tak pravil LaChapelle
Pecháčková, Alena ; Fišerová, Michaela (vedoucí práce) ; Šafaříková, Radana (oponent)
Diplomová práce Intence umělecké fotografie. Možnosti a limity Ecovy recepční estetiky na příkladě výstavy "Tak pravil LaChapelle" věnuje pozornost fotografiím reklamního a uměleckého fotografa Davida LaChapella a teorii recepce a interpretace Umberta Eca. LaChapellovy fotografie jsou příkladem, na němž budou analyzovány limity a možnosti Ecovy recepční estetiky. Za tímto účelem budou využity tři různé interpretace vybraných fotografií (fotografie Potopa a fotografický cyklus Muzeum).
Řečové akty ve hře Milana Kundery "Majitelé klíčů"
SVOBODA, Marek
Diplomová práce se zabývá teorií řečových aktů. Tato teorie je založená především na analýze řeči a jejího fungování v rámci komunikace. Řečí nejenom něco sdělujeme, ale zároveň jí i něco konáme, měníme stav věcí kolem nás a užíváme ji jako prostředek k určitému záměru. Na základě teorie jsou řečové akty analyzovány v literárním díle, konkrétně v dramatické hře Milana Kundery Majitelé klíčů.
Thomas Stearns Eliot a Nová kritika
VOŠTOVÁ, Žaneta
Náplní mé bakalářské práce je teorie umělecké kritiky T. S. Eliota. Eliot byl a dodnes je jednou z nejvýznamnějších postav anglické literární kritiky a troufla bych si říci, že nejen anglické, ale také evropské literární kritiky. Zaměřím se především na hlavní otázky jeho kritické teorie a pokusím se ukázat, jak na tyto otázky Eliot odpovídá. Cílem mé práce je tedy nastínit základní Eliotovy kritické myšlenky a porovnat je s myšlenkami představitelů tzv. Nové kritiky, neboť Eliot je považován za inspirační zdroj tohoto literárního hnutí. A právě na základě této komparace chci nastínit, v čem mohli noví kritici z Eliota čerpat, a v čem se naopak od něj liší.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.